Dobbelte klodser skal give længere levetid på nyt traktordæk
Alliance Agri Star II har et nyt klodsdesign, der skal sikre optimal trækkraft og længere levetid i forhold til dyrere konkurrenter.

Med det nyudviklede AGRI STAR II vil Alliance sætte nye standarder for, hvad man kan forvente af et traktordæk. En ny, speciel udformning af dækkets klods og mønster sikrer solide præstationer på marken, længere levetid og en lav totalomkostning. Det slår producenten fast i en pressemeddelelse.

Det nye traktordæk er baseret på Stratified Layer Technology. Navnet dækker over et specielt, dobbelt klodsdesign som gør, at Alliance kan tilbyde et prisvenligt dæk med stærke præstationer, der skal matche og på visse punkter overgå de dyrere dækmærker.

Klodsen på dækket er delt op i to lag med to forskellige udformninger. Det første lag har en multivinkels-profil, mens det andet har en enkeltvinkels-profil.

»Med det særlige klodsdesign, et større antal klodser og et dybt dækmønster vil vores kunder opleve, at dækket har et ekstra stærkt greb i marken. Samtidig er klodserne designet, så de går ind over hinanden på midten af dækket. Det giver en stabil og komfortabel kørsel på landevejen, siger Jakob Nannberg Scheel, salgschef hos NDI A/S, som importerer og sælger dækket.

Skal leve længere

AGRI STAR II skal også have en lang levetid takket være det særlige klodsdesign.

»Når dækkets klods er slidt ned med cirka 40 procent, vil det andet klodslag tage over og komme i kontakt med underlaget. Det sikrer, at dækket fortsat har en optimal trækevne, selvom det er slidt ned til et niveau, der normalt ville give problemer, siger Jakob Nannberg Scheel.

Det nye dæk vil efter planen komme i 35 forskellige dimensioner i 70-serien og senere yderligere 41 i

85-serien.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.