Elektrisk Mustang nu også som Van

Elektrisk Ford Mustang fås som varebil med op til 487 hestekræfter.

Da den første Ford Mustang blev lanceret hos de amerikanske Ford-forhandlere helt præcist 17. april 1964, var der kunder, der kom op at slås om slutsedlerne. Så galt går det næppe i vore dage, for mange vil muligvis mene, at en Ford Mustang ikke er, hvad den har været. Farvel til den gurglende V8er. Og goddag til Ford Mustang Mach-E med ren eldrift.

Som en ny mulighed for folk, som også har praktiske opgaver at løse, fås den elektriske Mustang nu også som varebil på gule plader eller papegøjeplader.

Priserne på Mach-E Van begynder ved 416.440 kroner inkl. moms og levering. Ligesom ved personbilen er det muligt at vælge mellem to forskellige batteripakker, henholdsvis standard rækkevidde og udvidet rækkevidde, og om varebilen skal have bag- eller firehjulstræk. Afhængigt af batteri og variant har varebilen en rækkevidde fra 400 km med firehjulstræk og standard rækkevidde til 610 km for varianten med baghjulstræk og udvidet rækkevidde.

Selve varerummet måler 1.570 mm i længden og har en bredde på 1.300 mm mellem sidedørene. Varerummet måler 775 mm i højden. Trailervægten både med/uden bremser er 750 kg.

Mustang Mach-E Van er helt i tråd med Fords ambition om at tilbyde fuldelektriske varebiler eller plug-in hybrider i alle segmenter til mange forskellige kunder. Producenten vil i løbet af de næste par år lancere elektriske udgaver af Transit og Transit Custom. I 2024 vil alle varebiler blive tilbudt i en hybridvariant. I den forbindelse forventes elbiler og plug-in hybrider at udgøre totredjedele af Fords varebilssalg i 2030.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.