FMR Maskiner siger farvel til Deutz-Fahr

FMR Maskiner på Falster skifter strategi og vil fokusere mere på blandt andet redskaber, egne importmærker og brugte traktorer.

FMR Maskiner på Falster skifter strategisk kurs og stopper med at sælge Deutz-Fahr, som glider ud af programmet. Til gengæld vil man fokusere mere på udvalgte indsatsområder som egne importer, få stærke agenturer, handel med brugte traktorer og service af maskinforretningens kunder.

»Deutz-Fahr er nogle fantastisk dejlige traktorer, og vi har slidt for at salget op på et højt niveau, men der er ikke plads til at opnå et tilstrækkeligt højt salg i vores område. Vi er for mange om at sælge for få traktorer, så nu retter vi vores energi mod andre produkter og strategiske mål«, fortæller Henrik Rasmussen, der sammen med Anders Højte driver FMR Maskiner, der også har involveret sig i salget af de dansk udviklede markrobotter i samarbejde med Agrointelli.

Maskinforretningen har været Deutz-Fahr forhandler siden 2012 og har da også solgt en del Deutz-Fahr siden da, men ikke i et omfang, der afspejler indsatsen, mener maskinhandleren. På spørgsmålet om hvorfor det er FMR Maskiner, der opsiger sin forhandling, og ikke importøren, der opsiger forhandleren, er svaret:

»Vi kan ikke lide at gøre noget halvt her i forretningen, så derfor stopper vi, og så er det bedst at spille med åbne kort overfor vores kunder og HCP, som importerer Deutz-Fahr«, lyder det i en pressemeddelelse.

FMR Maskiner går ikke umiddelbart på jagt efter et andet traktormærke, men vil dyrke salget af brugte traktorer noget mere.

Blandt egne importer er FMR Maskiner nok mest kendt for de selvkørende roeoptagere fra Holmer, men efter at Anders Højte kom med i firmaet, er der også kommet godt gang salgsarbejdet med avancerede skæreborde fra Geringhoff og såmaskiner til Strip-Till og No-Till dyrkningssystemer. Her hedder mærkerne Muzuri og Sly.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.