Gøma sælger gyllevogn til to mio. kr. på Roskilde Dyrskues første dag
Der skulle ikke gå mere end en halv dag på Roskilde Dyrskue 2018, før den danske gyllevognsproducent GØMA fik solgt et eksemplar af deres store gyllevogn.

Efter at have solgt Samson-gyllevogne i en årrække, fik den danske maskinforhandler i slutningen af 2017 sine egne gyllevogne på markedet. 

Allerede på første dag af Roskilde Dyrskue fik Gøma solgt deres største gyllevogn.

En handel der løber op i 2.000.000 kroner ligeud.

"Det er jo altid dejligt, når der er interesse for det, vi laver. Det skader da heller ikke, at det sker på dyrskuet, hvor man er lidt mere profileret. Og så er det med til at gøre dagene ekstra glade for os på standen", fortæller Gømas salgschef Karsten Kammer.

Solgt til sydsjælland

Den grønne gyllevogn er solgt til Brødrene Jensens Maskinstation i Tappernøje, der forinden havde haft et godt øje til gyllevognen.

"De havde allerede vist lidt interesse for vognen, så jeg håbede at de ville komme forbi. At den så er blevet solgt allerede, det er da en bonus", siger Karsten Kammer

TBS og Gøma indleder samarbejde om salg og service af gyllevogne og udstyrMaskiner 6. juni · 10:17

Sælger mere end forventet

Gøma er stadig en nybagt producent af gyllevogne og andre maskiner. Men selvom de er unge på markedet, så er salget gået over forventning i den sidste sæson.

"Det er den 19. vogn vi har solgt, så det synes vi er rigtig godt gået på så kort tid", fortæller Gømas salgschef Karsten Kammer.

Gøma har udviklet to gyllevogne på 18 og 25 kubikmeter. Deraf modelnavnene GG18 og GG 25. 

Den 25 kubikmeter store gyllevogn har 36 meter slangebom og kan påmonteres fronttank for ekstra kapacitet.

Gøma producerer selv fronttanke på henholdsvis 2.000 og 3.000 liter.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.