Gider folk på messe igen? Kvart million deltog i maskinmesse i Italien

Nedgangen efter corona blev ikke så dramatisk for Eima-messen i Italien.

Det er nok et spørgsmål, om man ser glasset som halvt fyldt eller halvtomt.

Italiens store landbrugsudstilling med fokus på landbrugsmaskiner, Eima i Bologna er netop overstået med færre besøgende end sidste gang.

Men med 270.700 besøgende var der ikke så voldsomt op under den første efter-corona-messe til besøgstallet på den forrige messe i 2018. Her kiggede små 320.000 besøgende forbi udstillingshallerne i Bologna.

I 2016 var der ca. 285.000. Langt de fleste var denne gang italienske landmænd og andre interesserede i teknikken omkring landbruget – mens messen tiltrak omkring 30.000 besøgende fra udlandet.

Blandt udstillerne var New Holland naturligt nok med sin ”hjemmebane” i Italien en af de store udstillere sammen med den italienske traktorproducent Argo Tractors, der producerer traktormærker som Landini og McCormick. Store maskinmærker som Bednar, Manitou og Merlo var også til stede. Agcos mærker var ikke til stede, mens John Deeres italienske importør havde en mindre udstilling på messen. Interessant nok al den stund, at John Deere har fravalgt deltagelsen på Agritechnica i februar og marts næste år på grund af corona.  

Eima er allerede tilbage i november 2022, og fortsætter derefter i ”normalt tempo” som en masse hvert andet år. Blandt Europas store landbrugsudstillinger er der lidt af et kapløb om at finde den rette placering, hvor messerne i Italien og Frankrig indtager store, men også lidt mindre roller i forhold til Agritechnica i Tyskland. Helt ekstraordinært afholdes Agritechnica denne gang i slutningen af vinteren, udskudt pga. corona.  

  

 

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.