He-Va på hjemmebane i Frankrig

Frankrig var He-Vas første store eksportmarked, og Mors-virksomheden er også i år massivt til stede på Sima.

Selv om virksomheden He-Va hører hjemme på Mors, kan man med fuld ret sige, at Frankrig er producentens hjemmebane. Så selvfølgelig er He-Va til stede med væsentligt grej til de franske landmænd, endda på en stand, der er en smule større end sidste gang.

»Ja, man kan godt sige, at vi er på hjemmebane. Vi har et rigtig godt marked i Frankrig, ganske som vi også har det i Tyskland«, siger He-Va’s tekniske direktør, Heine Christiansen, der vurderer, at He-Va har været fast deltager på Sima i op mod 25 år.

»Frankrig var faktisk i sin tid vores første store eksportmarked«, siger Heine Christiansen.

He-Vas største marked er dog England efterfulgt af netop Frankrig og dernæst Tyskland. Og Mors-virksomheden eksporterer faktisk hele 92 procent af produktionen.

Spændte på Brexit

»Vi ville i virkeligheden gerne sælge mere i Danmark. Men vi ser også god mening i at udvikle redskaber, som rammer bredt på de helt store markeder. Vi er jo til stede i 40 lande. Og for os ligger der en stor og spændende opgave i at holde øje med, hvad ønskerne og behovet er i de enkelte lande«, siger Heine Christiansen, der tilføjer, at He-Va i Frankrig også repræsenterer både Jydeland og Thyregod gennem det franske selskab Agridis.

»Lige nu er vi spændte på, hvad der sker i forhold til Brexit i Storbritannien, som er vores største marked. Men de engelske bønder er optimistiske, og de investerer for tiden«, siger Heine Christiansen.

»Og selv om det er dyrt at være med, og selv om vi har været med her på Sima i mange år, får vi helt bestemt noget ud af det. Det er meget farligere ikke at være her«, siger Heine Christiansen.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.