Her er de tre mest indregistrerede traktormærker i 2020

Efter oktober ser traktoråret meget lig ud af de første ni måneder af 2019. Et mærke er dog markant bedre med.

Der er noget velkendt over traktortoppen indtil videre i 2020.

Hos bilstatistik.dk er de seneste nyregistreringer med opdaterede tal for oktober blevet tilgengængelige i denne uge for medier og andre superbrugere af tallene.

Som sidste år er Case IH i front på det her tidspunkt af året med lidt over 20 pct. af markedet for landbrugstraktorer.

Vi har trukket stillingen fra 40 hk og opefter.

Totalmarkedet er sunket med syv procent – fra 1.258 enheder til 1.170 enheder i år.

Tager man i betragtning at der i foråret under den første bølge af corona i Danmark og ikke mindst i de store traktorproducerende lande var flere ugers nedlukning af produktionen og følgende forsinkelser på leverancerne, så er det ikke et skræmmescenario for branchen.

Med et synkende marked har Case IH på trods af den samme markedsposition også noteret et lille, men dog meget svagt fald i antal indregistrerede.

John Deere ligger i hælene på Case IH – men knap 19 pct. af markedet og et lille procentpoint under sidste års position på det her tidspunkt.

New Holland kom stille i gang med året, men har på det seneste indhentet meget terræn og indtager som sidste år igen tredjepladsen over landets mest indregistrerede mærke i årets første ni måneder.

Her er markedspositionen endda forbedret med et procentpoint til tæt på 17 pct.

Fendt startede året med brask og bram og var i løbet af foråret med helt i top over mest indregistrerede mærker. Nu er man på fjerdepladsen, men med 157 indregistreringer og en markedsposition på over 13 pct., så er man markant over sidste års niveau på knap ni procent af markedet på det tidspunkt.  

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.