Hydrema er kendt for at tænke både originalt og grundigt i produktudviklingen, og det er også tilfældet med den elektriske, kompakte og knækstyrede dumper DT6.
Hydrema har ikke bare erstattet dieselmotoren med en elmotor og et batteri, men har sammen med sine leverandører af de elektriske løsninger, stået for al udviklingsarbejdet for at nå frem til en fuldelektrisk løsning, der kan præstere en fuld arbejdsdag med opladning i pauserne.
Fra ZF kommer den elektriske drivlinje og den vandkølede 96 V eTrac-motor, der præsterer op til 94 hk ved maksimal belastning.
byder på Klassiske Hydrema-dyder
Også den todelte litium-ion-batteripakke på 63 kWh er vandkølet og har en forventet levetid på 8-10 år.
Og så byder DT6 naturligvis også på klassiske Hydrema-features som 180 grader multitip på dumperladet med plads til 3,5 kubikmeter.
Prisen er omkring 1,1 million kroner, og bestilles den nye DT6 nu, vil den kunne leveres i sensommeren 2023.
Relaterede artikler
Kommentarer