Ideal-mejetærskeren på stærk fremmarch

Salget af Agcos prestige-mejetærsker fik store stigningstakster i det forgangne år.

Langt nede i en samtale under præsentationen af Agcos nye regnskab gemte sig et par interessante tal om udbredelsen af den nye Ideal-mejetærsker.

Den sorte mejetærsker, der både kan fås med MF logo på siden for nogle modeller og Fendt for alle modellerne inklusiv den nye topmodel med joystick-styring, har været inde en vækstfase de sidste år, afslørede Agcos topchef Eric Hansotia.

Fra 2020 til 2021 steg markedet salget med 70 pct. og fra 2021 til den nye 2022 sæson er salget steget med 80 pct., oplyste topchefen, der også fortalte, at Agco ligesom mange andre maskinproducenter i øjeblikket oplever særlig stærk vækst på produkter med særlige præcisionsløsninger.  

I Danmark findes der ikke en eksakt offentlig statistik for salget af mejetærskere i den seneste sæson. Det må dog formodes, at Ideal stadig er en udfordrer, som kommer fra baghjul i forhold til Claas og New Hollands positioner på mejetærskermarkedet.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.