Ingen amerikaner fra Kubota denne gang – men der pønses på 250 heste

Kubota har netop lanceret nye traktormodeller i sine vante omgivelser omkring 100-150 hk. Men der kommer 250 hk traktor i fremtiden.

Sidste år præsenterede Kubota sin hidtil største traktorserie, en M8-serie, til det nordamerikanske marked.

På et større international pressemøde for det europæiske marked onsdag stod det klart, at traktoren heller ikke kommer til Europa i 2021 – og måske er det slet ikke en traktorserie, som vi kommer til at se i vores del af verdenen.

Amerikaner-traktoren produceres sammen med Buhler Industries og er en sammensmeltning af en Versatile og en Kubota og leveres endda med en motor udenfor Kubotas ellers så store in house motorprogram. Kubotas amerikanske ”stortraktor” når over 200 hk, hvor europæiske landmænd må ”nøjes” med maksimale 175 hk fra Kubotas M7-serie ved sidste dose boost.   

Det er dog målet, at europæiske landmænd i fremtiden kan købe større modeller fra den japanske traktorproducent, der i Europa producerer sine traktorer i Frankrig.

Inden 2030 har Kubota traktorer med op til 250 heste i folden – altså et særdeles populær størrelse traktor på det danske marked, afslørede direktør for internationalt salg hos Kubota, Maciej Rujner onsdag formiddag.

”Vi vil være det førende leverandører af traktorer indenfor special- og højværdiafgrøder”, lød det endvidere.

Kubota købte for år tilbage den norske redskabsproducent Kverneland. På en række markeder er udvalgte Kverneland produkter også tilgængelige under Kubotas mærke og orange farve.

Satsningen på redskaber ser også ud til at skærpes med en målsætning om i 2030 at være ledende leverandør af ”effektive og intelligente redskabssystemer”.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.