Intet rat og digitalt univers i Massey Fergusons kommende traktorer
Massey Ferguson lancerede søndag morgen visionen for fremtidens traktorer ved at løfte tæppet for et helt nyt koncept.

Agritechnica er stedet, hvor fremtid bliver til nutid. Det gælder også hos Massey Ferguson, der søndag morgen løftede sløret for lidt af det, vi kan vente os af fremtidens traktorer fra Massey Ferguson.

Med gråhvide og guldfarver i anledningen af 50 året for den første månelanding er MF-koncepttraktoren et studie i fremtiden. Det bliver det design, som kommer til at præge kommende MF-traktorer, og selvom der ikke blev åbnet ind til kabinen, viste Massey Ferguson, at konceptet, når det bliver rullet ud, kommer til at bestå af masser af digitale skærme i kabinen og to joystick. Rat bliver der intet af, ligesom sidespejlene udenpå kabinen er væk til fordel for kameraer.

- Vi har arbejdet på projektet dage og nætter de seneste seks måneder. Men projektet begyndte allerede i 2013, og vi forventer at kunne vise den første reelle traktormodel med vores Next-koncept i slutningen af 2020, fortæller Francesco Murro, marketingansvarlig for Massey Ferguson.

Han vil ikke løfte sløret for detaljer om traktoren, da det på nuværende tidspunkt kun er en vision. Heller ikke, om der bliver tale om en hybrid-traktor med en form for elektrisk energi eller biogas.

- Vi må vente og se, er svaret.

Vild åbningsdag: Store nyheder fra maskingiganterne vælter ind Maskiner Søndag 10. november 2019 · 08:35

Konceptet afslører også nyt fra Trelleborg, som er med i en del af udviklingen af den nye traktor.

Trelleborg CTIS+ er nemlig et fuldautomatisk system til regulering af dæktrykket under kørslen. Systemet har premiere på Agritechnica.

 

 

Emneord Agritechnica

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.