John Deere: Der venter et bedre traktormarked for os i 2018
Der ventes fremgang hos John Deere i det nye år, lyder det fra traktorgiganten efter, at den præsenterede sin 2018-prognose overfor investorerne i går.

Der venter fremgang i 2018. Det var i hvert fald trenden, da John Deere i går præsenterede forventninger for det nye år. Traktor- og maskingiganten forventer således stigende salg af traktorer og maskiner på globalt plan.

For EU-området ventes salget af de grønne traktorer og mejetærskere samlet at stige med 5 procent, mens de amerikanske og canadiske landmænd forventes at få salget til at stige med op til 10 procent.

Og selv små procentudsving er mange millioner i selskabet bag John Deere, Deere & Companys, bøger.

Se 7 publikumsmagneter fra Agritechnica - og i markenMaskiner Torsdag 16. november 2017 · 13:07

John Deere præsenterede nemlig også årsregnskabet i går, hvor det kom frem, at det i det seneste år har omsat for ca. 190 mia. kr. og tjent mere end 13 mia. kr. på bundlinjen, hvilket aktiemarkedet kvitterede for med at sende aktien flere procentpoint højere op til et niveau, som der ikke er set siden november 2007.    

Og for 2018 forventer John Deere nu, at det kommer til at tage længere tid med at levere traktorer fra fabrikkerne i USA.

”Stort set over hele linjen vil vi se, at de her Waterloo traktorer har en leveringstid, som er længere end den, som vi havde for et år siden. Hvis du eksempelvis ser på 8R’serien, så vil tidsperspektivet lige nu ligge på levering i marts mod januar til februar for et år siden ud fra den nuværende ordrervolumen”, lyder det fra John Deeres direktør for investor relationer, Tony Huegel, som i går stillede op og svarede på spørgsmål fra børsanalytikere.   

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.