Ifølge Interbrand, som rangerer verdens største brands efter såkaldt brandværdi, så er en enkelt producent af landbrugsmaskiner med på årets liste.
Det er John Deere, som kommer ind på 88. pladsen i øvrigt få pladser efter den eneste danske virksomhed på listen, Lego, som er nr. 74.
John Deere var også med på listen året før, da man kom ind på 92.-pladsen.
Helt i top viser ranglisten, at størstedelen af jordens befolkning bruger en anseelig tid foran deres telefoner og computere. Det er nemlig IT-, mobil- og computer-giganter som Apple, Google og Microsoft, der - sammen med Amazon - er placeret helt i front på Top 100-listen.
Interbrand vurderer, at John Deeres brand er værd ca. 5,4 mia. dollar.
Mens en række bilproducenter som Toyota, Mercedes, BMW, VW også er med på listen, så er Caterpillar den eneste maskinproducent, som minder lidt om John Deere.
Blandt verdens største 100 brands er spillere fra fødevarebranchen som McDonalds, Starbucks, Nestle, Pepsi og Coca Cola også nævnt.
Relaterede artikler
Kommentarer