Kommer til Danmark i december: Kendte maskiner med Kubota-look

Et helt sortiment af Kverneland-redskaber introduceres nu som en del af Kubotas produktprogram med den store japanske koncerns logo og farver.

Danske landmænd får nu en ny redskabs-mulighed i maskinhuset.

Redskaber fra Kubota – som ved nærmere gennemsyn er ganske genkendelige trods de orange farver og Kubotas logo.

Det er nemlig Kubota-koncernens eget selskab Kverneland, der producerer redskaberne – og dermed vil der være mulighed for at vælge mellem brand for samme redskab i mange tilfælde.

Distributionen kommer til at ske via Kvernelands danske distributør Kverneland Group Danmark A/S, mens Nellemann Machinery som hidtil står for distributionen af Kubotas traktorprogram.

Ifølge en pressemeddelelse kommer partnerne til at arbejde tæt sammen i dagligdagen. I første omgang kommer Kubota-redskaberne ud via en del af Nellemanns forhandlernet – nemlig SR Agro og Last ApS i Sindal, Fredensborg Skov og Have ApS i Fredensborg samt Nellemanns egne afdelinger i Viby J ved Århus samt afdelingen i Kastrup.

”For Kubota forhandlerne i Danmark er dette et vigtigt skridt i strategien for at blive en endnu vigtigere samarbejdspartner til landbruget”, lyder det bl.a. fra direktør for Nellemann Machinery Kristian Refnov i en kommentar.

Hos Kverneland konstaterer markedsdirektør Jørgen Mortensen, at introduktionen af redskaberne i Danmark følger en trend, som vi har set i en række andre lande.  

”Nu er turen kommet til Danmark, hvor vi er glade for at kunne tilbyde det fulde program af Kubota redskaber til de Kubota forhandlere, som i forvejen forhandler den nye M-serie traktorer”, siger han.

Hos Kverneland bliver det et kendt ansigt i branchen, der skal stå for håndteringen af Kubota-redskaberne i dagligdagen, da Jesper Svendsen kommer til at supportere Kubota-forhandlerne med maskinerne.  

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.