Kongskilde viser nye underplove til verdensmesterskab

Både prins Joachim og publikum får mulighed for at opleve snigpremiere på Kongskildes nye XLD underplov til VM i konkurrencepløjning. Underploven er særligt velegnet til brede dæk og dybere pløjning.

Den 3.-4. oktober 2015 er der VM i pløjning i Danmark. 57 deltagere og forventningen om 8.000 gæster gør arrangementet til en fest, der styrker faglighed og teknologi. Kongskilde Industries er guldsponsor og benytter lejligheden til at holde forpremiere på en ny generation af plove.

Kongskilde vil introducere deres største investering i plovteknologi gennem mange år: XLD underploven. Den er udviklet med ekstra bred fure til brede dæk og dyb pløjning i vanskelig jord ned til 35 centimeter.

»For os er det den helt rigtige begivenhed til at holde forpremiere på vores nye generation af plove, som ellers først bliver vist til Agritechnica. Vi glæder os til at se reaktionerne,« siger Ole Gade, administrerende direktør i Kongskilde.

Konkret vises og demonstreres det nye plovkoncept på et stort areal i umiddelbar nærhed af markerne, hvor pløjekonkurrencerne afvikles. Også H.K.H Prins Joachim skal forbi og se de nye underplove i forbindelse med prinsens besøg til VM pløjningen.

Kongskilde er guldsponsor til verdensmesterskaberne og mærker en stigende anerkendelse af, at pløjning giver det bedste grundlag for et godt såbed. Pløjningen er en meget effektiv metode til bekæmpelse af genstridigt og resistent ukrudt, og den er driftsøkonomisk et godt alternativ til andre bearbejdningsmetoder, fastslår Kongskilde.

»Som producent af jordbearbejdningsløsninger ønsker vi at skabe større fokus på pløjningens fordele. Derfor er vi stolte over at være guldsponsor for arrangementet,« tilføjer Ole Gade.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.