Kunder tester den kommende elektriske Transit

Den kommende elektriske udgave af Ford Transit får 269 hestekræfter. Den skal efter planen kunne reducere kundernes omkostninger til service med 40 procent.

Når Ford vælger at tilbyde en elektrisk udgave af varebil-ikonet, Fortd Transit, så er ambitionerne naturligt nok store. Den kommende Ford E-Transit bliver en stærk sag med 269 hestekræfter, men i planen ligger også, at den skal kunne reducere kundernes serviceomkostninger betragteligt.

Den nye fuldelektriske Ford E-Transit testes her i sommer på vejene, idet prototypen er en del af et europæisk kundetestprojekt i Tyskland, Norge og Storbritannien. Nyheden er en del af Fords globale elektrificering af varebiler. Den får ifølge en pressemeddelelse en rækkevidde på op til 350 km på ren strøm og de nyeste teknologier indenfor connectivity og førerinformation.

Den elektriske motor har 269 hestekræfter og et maksimalt drejningsmoment på 430 Nm. Ford E-Transit bliver med sit baghjulstræk angiveligt den stærkeste af alle tilgængelige varebiler i Europa. 
Batteriet placeres i bunden af varebilen, hvilket betyder at varerummet er op til 15,1 kubikmeter, det samme som en baghjulstrukken 2-tons Transit har i dag. Den forventede lasteevne er 1.616 kg for varebil varianten og 1.967 kg for chassismodellerne.
Den nye E-Transit vil ifølge Ford ikke kun gøre virksomhederne mere bæredygtige, men den vil også reducere omkostningerne til service med omkring 40 procent sammenlignet med en lignende varebil med dieselmotor.

Det vil også være muligt at få E-Transit med ’Pro Power On Board’. Med systemet er E-Transit en energikilde, hvor udstyr og værktøj kan betjenes med op til 2,3 kW (2300 W). Det er første gang sådan et system er tilgængeligt for lette varebiler i Europa. 

E-Transit bliver lanceret i Europa i foråret 2022.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.