Læs i nyt TraktorTech: Har 8 ansatte i deres pulling-firma
Traktorpulling-teamet John Deere Pulling Team fra Thy har gjort sporten til deres levevej med otte ansatte og kunder over hele kloden.

Det startede som en interesse og lidt vild sport. I dag lever Michael Galsgaard og Rasmus Højen af traktorpulling. De leverer dele og traktorer til store dele af verden. Erfaring er nøgleordet for deres succes, fortæller de i det nye nummer af LandbrugsMediernes eget traktormagasin TraktorTech.

Michael og Rasmus mødte hinanden for 20 år siden, da de begge begyndte at køre traktortræk, først med almindelige traktorer og så en ombygget Leyland og senere en ombygget Ursus. Siden er det kun blevet vildere.

»For omkring seks år siden kunne vi leve af det og begyndte at ansætte folk«, fortæller Michael og oplyser, at de i dag er otte ansatte i deres virksomhed JD Motorteknik.

I det avancerede værksted i Hurup i Thy trylles der med traktormotorer, så de kommer op og yder mere end 10 gange den ydelse, de oprindeligt blev bygget til.

Traktorprojektet der tog fuldstændig overhånd Maskiner 26. juli · 13:12

»I dag ved vi, hvordan man bygger en traktor til traktortræk, så den er meget driftssikker«, forklarer Michael Galsgaard. De kører i øvrigt selv stadig på øverste europæiske plan i Pro Stock klassen og kan blive nye danske europamestre, når der køres EM i Brande i september.

Kommer rundt fra tirsdag

I det nye TraktorTech kan du læse meget mere om de danske traktortræk-ikoner - men også komme indenfor i fremtidens traktorkabine, få et flashback til en af de første trinløse traktorer på det danske marked og meget, meget mere.

TraktorTech køber du i en række kiosker landet rundt eller kan få tilsendt ved at købe abonnement på www.landbrugsmedierne.dk/abonnement.

Faktaboks

Køb TraktorTech

  • Abonnement kan bestilles på www.landbrugsmedierne.dk/abonnement. 
  • Kan også bestilles på tlf.: 
33 39 47 90. 
  • Pris: 6 numre plus årbog: 523,75 kr. inkl. moms. 

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.