Jovial og meget imødekommende. Ydmyg overfor sit arbejde og sin funktion. Og med en passion for traktorernes fodtøj og de egenskaber, som gode dæk kan bidrage med for landmanden.
Sådan er i stikord produktchef for Bridgestone i Nordeuropa, Keld Andersen, som netop her i juni har været ansat hos den japanske dækproducent i 20 år.
»Jeg er stadig stolt, når jeg møder folk, som jeg ikke kender, og jeg fortæller dem, at jeg arbejder for verdens største dækproducent. Men noget af det, som jeg holder mest af er at være ude i marken med kunder og brugere, så jeg får en chance for at tale med dem om deres særlige udfordringer, uanset om det er i Finland, Irland eller et af de andre lande i den nordlige region«, siger Keld Andersen.
Vejrets betydning
Produktchefen føler også, at både han og dækbranchen lever med det samme som landmandskunderne: Vejret.
»Vi har vel en tendens til at bruge vejret som undskyldning, når vi ikke når det ene eller det andet forretningsmål. Det kan være for koldt, for varmt, fort tørt, for vådt og for meget midt imellem. Men uanset hvad, så har vejret indflydelse på efterspørgslen på landbrugsdæk«, siger Keld Andersen.
Han forklarer, at en tør sæson normalt giver lav efterspørgsel, da der er behov for lavere trækkraft i marken. Omvendt er det med en meget våd sæson, som øger behovet for dæk med godt fodfæste.
Op på havetraktoren
På den private front fortæller Keld Andersen, at han i 25 år har været gift med sin kone, Else-Marie med hvem, han har tre voksne sønner. Og ud over Bridgestone har han yderligere lidt interesser:
»Jeg er måske ikke nogen sporty mand, men jeg holder af at følge med i mange slags sport på tv. Og jeg spiller også selv lidt tennis og badminton, når tiden er til det. Og vi har en ret stor have, så en halv times tid på havetraktoren er også noget, jeg holder af. Det giver ro til eftertanke, også i forhold til, hvordan vi forbedrer forretningsmulighederne«, siger Keld Andersen.
Relaterede artikler
Kommentarer