Manden som kobler afterskiing og landbrugsmaskiner: Vi skal hele tiden rykke tingene
Tyroler-piger, øl og bayerske pølser står klar senere i dag, når Palle Kjærsgaard byder indenfor hos SDK i Hornslet. Men hvorfor nu egentlig det?

Ugens profil på LandbrugsAvisen Maskiner, ejer og direktør Palle Kjærsgaard fra Case IH-forhandleren S.D. Kjærsgaard er synlig på mange fronter. Har netop leveret et nyt bundsolidt regnskab fra hans maskinforretninger, udgivet nok en video med sig selv i rampelyset, og så har ugen også budt på en europæisk pris midt i det hele. Vi har fanget ham, inden det i eftermiddag går løs med fænomenet afterskiing i afdelingen i Hornslet for at høre, hvordan afterskiing og maskiner hører sammen?

”Det hører sammen med årstiden, hvor det også er tid til åbent hus, og der vil vi gerne gøre tingene en smule anderledes. Det er både højtideligt og samtidig uhøjtideligt med et smil på læben. Og når Case IH så har deres europæiske hovedkvarter i Østrig, så er der også lidt associationer i det. Og så skal vi da heller ikke udelukke, at vi i 2019 kommer til at lave afterskiing i sit naturlige miljø. Vi skal hele tiden forsøge at rykke tingene til et nyt level”.

Hvad betyder det for stemningen, når I trækker tyroler-piger, øl og bayerske pølser ind i maskinforretningen?

”Det gør, at skuldrene falder lidt ned. Vi vil da altid gerne lave en handel eller to. Men vi behøver ikke at handle sådan en aften. Det drejer sig om, at vi får en hyggelig og god snak”.

Når man ser på jeres hjemmeside, at så er du meget synlig i jeres markedsføring. Hvorfor det?

”Vi er en forretning med et stort team. Alle mand tæller. Men jeg vil gerne give mig til kende og vise, at vi er en forretning ejet af mig i en tid, hvor der har været et stort ejerskifte i branchen. Jeg vil gerne se kunderne i øjnene og sætte et ansigt på, hvem vi er, og vise, at vi vil være en synlig og stor spiller i branchen. Det er ikke så dansk, men det er en bevidst strategi.”

Går det an i det nordjyske?

”Det slår fint an. Det kan godt være, at den der lever stille, lever godt. Men vi tør godt bekende kulør og vise, hvem der er bag facaden. Vi er netop ikke en facade for et fjernt og koldt konglomerat eller et andelsselskab. Vi er det, som du ser”.  

I bruger meget betegnelsen the SDK Way i markedsføringen. Hvad er det egentlig, du mener med det?

”Det står for, at vi skal turde at tænke ud af boksen og gøre tingene lidt anderledes end, vi altid har gjort det. Og det dækker over vores hold på lidt mere end 80 mennesker. Vi er der 24-7. Og det fik vi faktisk en pris for i går i Paris”, siger han med henvisning til prisen Outstanding Customer Service, som uddeles internt blandt Case IH’s europæiske forhandlere.

Dagens åbent hus starter kl. 13 i Hornslet, og slutter kl. 20, hvis altså sidste mand har forladt afterskiing på det tidspunkt.  

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.