Maskinchefer: Det her ændrer vores måde at arbejde på

Vi snakker ikke mindre sammen – men bare på en anden og hurtigere måde, lyder de første erfaringer med et langt mere elektronisk liv under corona-krisen.

Hvad gør man, når en ny traktor skal introduceres hos en kunde midt under Corona-krisen?

Man underviser med behørig distance, sende videoer eller er med over FaceTime. Mulighederne er mange – og opfindsomheden og kreativiteten går lynhurtig.

Ifølge Jens Skifter, koncerndirektør i Danish Agros division Agribusiness Machinery vil corona-krisen – så trist den end er – også sætte nogle helt andre spor for, hvordan man arbejder sammen både internt og eksternt med kunderne.

”Før drak man kaffe sammen. Nu drikker vi den hver for sig, og finder ud af, at vi også kan få det til at fungere, selvom der så bliver mindre snak rundt om kaffen”, siger han og mener, at der fremover ikke vil være mindre kommunikation – hverken internt mellem hans medarbejdere og udadtil med kunderne.

”Det her er bare med til at vise, at formen kan være anderledes. Det bliver spændende at se, hvordan det udvikler sig”, siger han.

Dropper bilturen

Hos Semler Agro forklarer adm. direktør Morten Buus, at møderne og opfølgningen kører videre som sædvanligt – på elektroniske kanaler. Med mange afdelinger landet rundt og folk på forskellige positioner er virksomheden i forvejen vant til at arbejde uden, at alt skal ske fysisk.

”Det er vi jo på en måde godt trænet med i forvejen. Nu er vi tvunget ud i, at vi ikke lige hopper i bilen for at mødes. Det fungerer bedre end vi turde håbe”, siger han og forklarer, at meget af kommunikationen med kunderne nu foregår digitalt.  

”Vi pakker og sender flere reservedele end før, og vores setup med flere reservedele nogle færre steder giver nu gode fordele, da det er nødvendigt at håndtere kunderne på ”fjernbetjening”, og så betyder det mindre, hvor reservedelen kommer fra – bare den kommer”, siger han.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.