Maskindirektør: Luften er gået af ballonen for fælles indkøb

Danish Agro’s maskinchef finder det helt naturligt, at maskinforretningerne nu sælger ud af deres fælles distributionsselskab MI.

Hos en af hovedaktionærerne bag Maskinhandler Indkøbsringen er det en helt naturligt udvikling, at aktionærerne og dermed de mange maskinforretninger, som til daglig handler med MI, nu sælger en del af deres fælles distributionsselskab.

”Luften er gået af ballonen for fælles indkøb. Det er nemmere for producenterne at have internationale distributører, som er i direkte samarbejde med den lokale forhandler, og så laver man partnerskaber i stedet for”, siger Jens Skifter, CEO Danish Agro Agribusiness Machinery.

Undervejs i Danish Agros egen samling af maskinforretninger i branchen er man selv blevet en af hovedaktionærerne i MI med en ejerandel på 16,7 pct. på trods det faktum, at deres tre egne forretninger i samarbejdet i dag ikke aktivt markedsfører MI’s hovedprodukter fra Kuhn.

I stedet har Danish Agro`s forretninger andre kendte redskabsmærker som Lemken, Köckerling og Bednar i folden.

At butiksvarerne fra MI nu bliver en del af Kramp og landbrugsmaskinerne potentielt kommer under Reesinks vinger ændrer i det store og hele ikke på hverdagen hos Danish Agro Machinery, lyder det fra Jens Skifter. 

”Uagtet samarbejdet med MI så havde vi i forvejen et samarbejde med Kramp, og vores forretninger har ikke solgt en hel del af Kuhn-programmet i flere år. Da vi lavede aftalen om Bednar(som gik til Danish Agro Machinery i stedet for netop MI i efteråret red.), så kan man sige, at det var en lille fødselsdagshjælper, da Reesink så ikke skulle tage stilling til det”, siger Jens Skifter og minder om, at Danish Agro Machinery-forretningerne fortsat bakker op om service på ”gamle” Kuhn-maskiner. 

 

Emneord Top2

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.