Maskinforretning presset: Breder sig geografisk

Nysalget er sløjt for Jelling Maskinforretning, der forsøger at skaffe nye kunder.

Jelling Maskinforretning solgte sidste år 50 nye traktorer. I løbet af første halvår har maskinforretningen i år kun solgt 10 maskiner. Der er altså tale om mere end en halvering af salget.

Det får Jelling Maskinforretning til at lede efter nye markeder, skriver Fredericia Dagblad.

De vil brede sig geografisk, skriver avisen. Også selvom det presser konkurrenterne.

"Vi prøver at øge vores markedsandel, for der er ikke andre steder, vi kan rende hen. Men det er klart, at ser vi på antallet af solgte traktorer i forhold til antallet af forretninger, er vi for mange. Så det er selvfølgelig en udfordring," siger Holger Skjoldemose, indehaver og direktør for Jelling Maskinforretning og Odder Diesel, som de for tre år siden slog sig sammen med.

Han oplyser til avisen, at service-delen af forretningen kører som hidtil - og at der ikke er fyret ansatte.

Selv landbrug, der kører rimeligt, er tilbageholdende med at investere, siger Holger Skjoldemose. Det betyder, at de slider mere på tingene, end de gjorde før finanskrisen brød ud.

Holger Skjoldemose håber dog, at maskinstationerne i efteråret vil øge købet af nyt materiel. Det gør de traditionelt i andet halvår.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.