Det var første dag, hvor de for alvor stod i marken overfor kunderne og skulle sælge den blå Överum plov under et nyt navn.
Egentlig er nogle andre forhandlere, som har forhandlingen af mærket i Sverige, og det gør de rigtig godt, da mange svenske landmænd gerne køber ”deres eget” mærke, den svenske plov.
Den nye New Holland plov.
Men nu har Pär Jönsson og Lars Bengtsson fra New Holland-forhandleren AgroMaskiner også fået muligheden, da CNH, der efter overtagelsen af Kongskilde, ejer Överum-fabrikken, har valgt også at introducere ploven under New Hollands brand, som så skal sælge parallelt hos New Holland-forhandlerne i Sverige.
”Det er jo helt nyt, så det er svært at sige, hvordan det går. Men foreløbig har landmændene mest været interesseret i at snakke traktor og ikke så meget plov”, oplyser Pär Jönsson.
Överum-ploven markedsføres stadig stærkt i Sverige.
Lars Bengtsson er ikke videre optimistisk. Han mener, at det er op af bakke at sælge et svensk produkt i Sverige uden sit svenske navn.
”Det er spændende, at vi nu har fået produktet, men så længe de sælger Överum hos nogle andre forhandlere, så må vi bare konstatere, at de sidder stærkt på markedet. Men vi kan jo håbe, at det forandrer sig over tid”, siger han.
Relaterede artikler
Kommentarer