Maskinhandleres svære mission: Skal sælge storsællert under andet navn

Nogle af Sveriges bedst sælgende plove kan nu købes som to forskellige mærker. Hør hvordan det er at sælge samme produkt uden det originale svenske navn.

Det var første dag, hvor de for alvor stod i marken overfor kunderne og skulle sælge den blå Överum plov under et nyt navn.

Egentlig er nogle andre forhandlere, som har forhandlingen af mærket i Sverige, og det gør de rigtig godt, da mange svenske landmænd gerne køber ”deres eget” mærke, den svenske plov.


Den nye New Holland plov.

Men nu har Pär Jönsson og Lars Bengtsson fra New Holland-forhandleren AgroMaskiner også fået muligheden, da CNH, der efter overtagelsen af Kongskilde, ejer Överum-fabrikken, har valgt også at introducere ploven under New Hollands brand, som så skal sælge parallelt hos New Holland-forhandlerne i Sverige.  

”Det er jo helt nyt, så det er svært at sige, hvordan det går. Men foreløbig har landmændene mest været interesseret i at snakke traktor og ikke så meget plov”, oplyser Pär Jönsson.


Överum-ploven markedsføres stadig stærkt i Sverige.

Lars Bengtsson er ikke videre optimistisk. Han mener, at det er op af bakke at sælge et svensk produkt i Sverige uden sit svenske navn.

”Det er spændende, at vi nu har fået produktet, men så længe de sælger Överum hos nogle andre forhandlere, så må vi bare konstatere, at de sidder stærkt på markedet. Men vi kan jo håbe, at det forandrer sig over tid”, siger han.     

 

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.