Maskinhandlerforening vil have større organisation

Dansk Maskinhandlerforening sætter kurs mod større indflydelse og en større organisation med egne juridiske kompetencer.

Som led i en ny strategi vil Dansk Maskinhandlerforenings sekretariat, der også fungerer som sekretariat for Maskinleverandørerne og Gafsam, fremover insource den arbejdsretslige juridiske bistand som hidtil har været outsourcet.

Det er en af punkterne i den nye strategi, som Dansk Maskinhandlerforenings generalforsamling 21. november iværksatte.

"Vi skal yde vores 134 medlemmer endnu bedre service fremover. Det er vigtigt både for dem og deres kunder, at vi skaber gode forhold for branchen," siger direktøren i en pressemeddelelse.

"Vi har valgt at ansætte nu, så vi får vores egen juridiske kompetence," siger Klaus Nissen.

For medlemmerne af de foreninger, som sekretariatet betjener, betyder det, at de kun skal henvende sig et sted.

"De ansatte i sekretariatet får således også bedre føling med sagerne og kan sørge for, at de altid følges helt til dørs," beretter han.

Vil bakke op om kunderne

Medlemmerne af Dansk Maskinhandlerforening er ligesom Maskinleverandørerne og Gafsam opsat på, at der skabes bedst mulige vilkår for deres kunder.

"Tilsammen repræsenterer vi rigtig mange arbejdspladser og en stor aktivitet i vores samfund."

"Det vil vi fremover synliggøre mere og dermed være med til at presse på for at skabe endnu bedre forhold for både vores kunder og os selv," forklarer Klaus Nissen.

Fremgangsmåden vil bl.a. være bredt samarbejde med andre med samme interesser og en indsats på egen hånd, helt afhængig af hvad det drejer sig om.

Faktaboks

Ved valg til bestyrelsen på Dansk Maskinhandlerforenings generalforsamling 21. november 2014 blev Erik Hundahl, J. Hundahl med forretninger i Thisted og Skive valgt ind i bestyrelsen. Karsten Nielsen, Suldrup Maskinforretning, udtræder af bestyrelsen.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.