Midt i krise: Maskingigant udskifter topchefen
CNH skifter topchef midt i corona-krisen, hvor maskingiganten har lukket store dele af sin produktion ned.

Maskingiganten CNH Industrial med bl.a. mærkerne New Holland og Case IH i folden har været i vælten i de seneste uger.

Først måtte man lukke en betydelige del af sin produktion ned i Italien på grund af coronakrisen. I sidste uge lukkede man så massivt ned i resten af produktionen i Europa.

Fredag var status, at af 30 fabrikker i Europa, så var produktionen lukket ned på de 28, ifølge CNH's besked til LandbrugsAvisen.

Ansvarlig for beslutningerne har været topchefen Hubertus Mühlhäuser. Mandag morgen er han nu fortid hos CNH.

I en opsigtsvækkende pressemedelelse oplyser selskabet, at bestyrelsesformand Suzanne Heywood tager tøjlerne i en overgangsperiode under den uforudsigelige periode og indtil en ny CEO er fundet.

CNH og MF i store nedlukninger: Kan ikke få dele til fabrikkerneMaskiner 20. marts · 17:04

Sideløbende med udskiftningen af topchefen har CNH også udpeget en ny finansdirektør, CFO i form af Oddone Incisa i stedet for Max Chiara.

Mens den afgående CFO hjælper til i en overgangsperiode i de kommende uger, så har CEO Mühlhäuser allerede ryddet skrivebordet.  

Den nye CEO er også adm. direktør hos CNH’s største aktionær Exor, som udover sine ejerandele af børsnoterede CNH ejer store andele af bl.a. Fiat-Chrysler-koncernen, bilproducenten Ferrari, fodboldklubben Juventus og finansmagasinet The Economist.

Suzanne Heywood har tidligere haft en højtstående stilling hos konsulentfirmaet McKinsey og i den britiske centraladministration.  

Den store arbejdsopgave her og nu er uden tvivl at styre CNH og de mange tusind ansatte igennem corona-krisen.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.