New Holland hoppede op på førsteplads i faldende traktormarked

April måned bød på endnu et fald i traktormarkedet. Det var New Holland, der snuppede førstepladsen.

Traktorsalget faldt i april måned.

Måneden nåede kun op på 124 nyregistrerede traktorer fra 30 KW og op i forhold til sidste års 146. Der er næsten en halvering i forhold til dette års marts måneds 240 maskiner. 

Det var New Holland, der hoppede fra forrige måneds fjerdeplads til en førsteplads, og dermed klarede sig bedst i denne omgang. De stod på 29 procent af nyregistreringerne med i alt 36 traktorer. Det er en forbedring på seks maskiner i forhold til sidste års tal. 

På andenpladsen er John Deere at finde. De stod for lige over 20 procent af salget med deres 25 nyregistrerede traktorer. Det er et lille fald på to maskiner i forhold til sidste. 

Efterfølgende ses Claas og marts måneds topscorer, Case IH, med henholdsvis 19 og 14 maskiner. Det er en stigning på 11 maskiner for Claas, men dog en halvering i salget for Case IH i forhold til 2014.

Massey Ferguson snupper en femteplads med præcis 10 nyregistreringer, hvilket også er en halvering i forhold til sidste års tal. 

Med otte maskiner havner Valtra på sjettepladsen, efterfulgt af Deutz-Fahr med fem maskiner samt Fendt med tre maskiner. Både Holder, Landini og Same sørgede for hver én nyregistrering i april. Derudover blev der også solgt en enkelt maskine fra et andet mærke. 

Ud af de 124 maskiner, var 111 af dem på 60 KW og opefter. 

Kilde: ND Data

Faktaboks

Traktorstatistik

  • New Holland: 36
  • John Deere: 25
  • Claas: 19
  • Case IH: 14
  • Massey Ferguson: 10
  • Valtra: 8 
  • Deutz-Fahr: 5
  • Fendt: 3
  • Holder: 1
  • Landini: 1
  • Same: 1
  • Andre mærker: 1

I alt: 124

Kilde: ND Data

Emneord traktorstatistik

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.