New Holland klarede det dobbelt så godt som de andre

New Holland løb med førstepladsen i august måned i et stadigt faldende traktormarked.

De blå traktorer løb med sejren foran både røde, grønne og alle de andre i august. New Holland solgte mere end dobbelt så mange traktorer, som konkurrenterne.

New Holland registrerede hele 43 nye maskiner i perioden. Det er over en fordobling i forhold til juli, hvor tallet kun lå på 20 maskiner. Det var New Hollands T7.270, der var den mest solgte model i måneden.

Færre nyregistreringer
Faldet i antallet af nyregistreringer fortsætter. I august sidste år, blev der solgt 179 traktorer. I år er tallet 134. Det svarer til et fald på lige over 25 procent.

Også Case IH, der snuppede 2. pladsen i august , mærkede et mindre salg - dog kun med tre maskiner i forhold til august sidste år. I år solgte CASE IH 20 traktorer mod sidste års 23.

Det var også Case IHs Puma 240, der kom ind som nummer to over mest solgte modeller i august.

Tredjepladsen tog Massey Ferguson, der fik 17 nyregistreringer i månedet. Det er kun en enkelt mindre i forhold til sidste år og en stigning på to i forhold til juli måned

Juli måneds højdespringer er John Deere, der tog fjerdepladsen med 14 solgte maskiner. Herefter er Deutz-Fahr at finde på femtepladsen med 11 traktorer.

Claas solgte syv traktorer, mens både Fendt og Valtra sørgede for seks nyregistreringer. Zetor nåede to nyregistreringer, mens Holder og Same måtte nøjes med en enkelt hver.

Af de 134 nyregistrerede traktorer var 119 på 60 kW eller derover.

Kilde: ND Data

Faktaboks

Traktorstatistik

  • New Holland: 43
  • Case IH: 20
  • Massey Ferguson: 17
  • John Deere: 14
  • Deutz-Fahr: 11
  • Claas: 7
  • Fendt: 6
  • Valtra: 6
  • Zetor: 2
  • Holder: 1
  • Same: 1
  • Andre mærker: 6

Total: 134

Kilde: ND Data

Emneord traktorstatistik

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.