New Holland sætter ny kurs for græsgrejet

Maskinstationsfavoritten Kongskilde GXT udgår af produktionen til fordel for et øget fokus på det store midtersegment af kunder til det gule græsgrej

Det er kommet som en overraskelse for en del maskinstationer, at den bugserede Kongskilde GXT-skårlægger med bånd, crimper og 12,3 meters arbejdsbredde er taget ud af produktion af Kongskildes nye ejer, New Holland.

- Udgået af produktion, står der på produkthjemmesiden.

De sidste eksemplarer af GXT på dansk grund er for længst solgt, og eneste mulighed for at skaffe skårlæggeren, der blev populær til faste kørespor på 12 meter og af den grund vandt udbredelse, kan være ikke-slutsolgte maskiner hos importører og forhandlere på eksportmarkederne.

New Holland ProTed 880

To målgrupper på Græsland 22

Det betyder dog ikke, at New Holland ikke deltager i Græsland 22. 

Det er nemlig et arrangement for både maskinstationer og landmænd med mod på selv at klare nogle eller alle opgaver, når der skal høstes græs til foder, og derfor har New Holland et triple-skårlæggersæt, en vender og en to-roto-rive med i de rullende demonstrationer, alle med arbejdsbredder omkring otte meter.

Kubota

Kverneland og Kubota gør forskel

Flere af de andre deltagere har også øje for, at der deltager flere forskellige ’kundetyper’ på Græsland 22. 

Mest tydeligt ses det hos Kubota og Kverneland, som begge stille med skårlæggere, vendere og river, hvor størrelsesforskellen imidlertid er markant.

Kubota henvender sig til de mellemstore landbrug med en passende redskabsstørrelse, der kan trækkes af Kubotas to traktorserier M6 og M7. 

Kverneland stiller med noget større maskiner, mest markant med verdensnyheden 85156, som er en vender med 15,6 meters arbejdsbredde og et helt nyt jordfølgesystem.
 

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.