Ny landbrugsmesse debuterer i januar 2016

Ny landbrugsmesse, FarmerTech, slår dørene op i januar 2016.

Om godt et år får landmænd mulighed for at besøge en ny og anderledes dansk landbrugsmesse i MCH Messecenter Herning, når messen FarmerTech får premiere den 19. - 20. januar 2016. 

"Med klar opbakning fra en række producenter fra agroindustrien bliver der nu arbejdet videre med udviklingen af den nye messe, som bliver helt anderledes end noget, vi kender i forvejen," siger Jens-Peter Pedersen, formand for Dansk Agroindustri og administrerende direktør i JEMA A/S, i en pressemeddelelse.

Landbrug & Fødevarer står også bag ønsket om etableringen af FarmerTech.

"Det mest naturlige er, at landbrugsudstillinger arrangeres af landbruget og agroindustrien. Og når landmændene har et ønske om at komme på messe i de vintre, hvor der ikke er Agromek, skal det selvfølgelig være leverandørerne og landmændene, der i samarbejde arrangerer FarmerTech," siger Martin Merrild, formand for Landbrug & Fødevarer.

Udvikling og innovation

Den nye landbrugsmesse vil have fokus på udvikling, innovation og videndeling. Det skal blandt andet ske gennem konferencer, faglige aktiviteter og med stor vægt på netværk.

Konceptet er udviklet i samarbejde med MCH Messecenter Herning. Det er hovedsageligt leverandører af udstyr til husdyrbrug, korn og foderstoffer, energi, rådgivning samt andre serviceydelser, der vil være i fokus på messen.

"Det skal være en messe, hvor vi har meget fokus på at optimere udstillernes ressourcer. Udstillerne får tilbudt indflytningsklare stande på 12-36 kvadratmeter, og alle deltager under de samme forudsætninger uanset om det er en stor eller mindre virksomhed," siger Jens-Peter Pedersen.

Det nye koncept får derudover også opbakning fra blandt andet ACO Funki A/S, Big Dutchman (Skandinavien) A/S, Dan Egtved A/S, Jyden Bur A/S, Skiold A/S, Skov A/S og Vissing Agro A/S og Videncentret for Landbrug.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.