Så store er visionerne for Robottis færd ud i verden

Allerede om to år er AgroIntelli stærkt repræsenteret på det nordamerikanske marked og i Mexico. Dertil kommer en ihærdig indsats for at udbrede Robotti på det europæiske marked.

Sådan ser Ole Green, direktør for AgroIntelli, der udvikler og producerer Robotti, på fremtiden, fremgår det i den nye udgave af magasinet TraktorTech, der har fået et eksklusivt indblik i AgroIntellis produktion og udvikling af landbrugsmaskiner. 

Den nye op til 150 hestekræfters stærke Robotti bliver et nøgleprodukt i den sammenhæng.

Og han er ikke færdig med at erobre verden med den intelligente robot: Det østasiatiske marked, Taiwan, Kina, Japan - de skal alle sammen lære at sige Robotti.

»De har et moderne landbrug, men med små enheder, og de arbejder ofte med tre meters arbejdsbredde. Her vil det være nemt for robotten at komme ind og afløse traktorer«, understreger Ole Green.

Hvor længe kan I blive ved, før I for alvor åbner op for et salg. Udvikling er jo dyr?

»Der er ingen tvivl om, at udvikling og markedsføring koster. Det er ofte undervurderet. Vi kan ikke nøjes med at være én gang på Agritechnika. Det er en langsigtet indsats. For investorerne er det vigtigt, at de tror på det. Men det er også grunden til, at vi søger samarbejdspartnere, der vil være med på denne rejse. Vi vil ikke vente og alene basere det på organisk udvikling - altså leve af indtægterne på de robotter som vi sælger. Vi vil være klar til at indtage det globale marked, så snart markedet er klar til at tage imod produktet og ikke vente på, at vi har tjent pengene, så vi kan være skalerbare«.

Hvor skal pengene komme fra?

»Det er nødvendigt med nye investeringer i selskabet hele tiden for, at vi kan have det ambitionsniveau«.

Ole Green lægger ikke skjul på, at man også søger samarbejdspartnere, der kan producere Robotti.

»Vi kunne godt producere 10 robotter næste år og tjene nogle penge på det og sælge 20 robotter året efter. Men skal vi lave 1.000 robotter om året, skal vi turde at tænke stort. Vi ser efter at udbygge ejerkredsen, så vi kan lave et stærkere setup, der kan gøre os markedsledende på at lave robotter«.

Læs meget mere om udviklingen af Robotti og AgroIntelli i det nye TraktorTech i et større tema.

 

Læs også i det nye TraktorTech

Vores egen redaktion har også prøvekørt Zetors nyeste Crystal. En traktor der faktisk overrasker med rigtig god trækkraft og et fornuftigt lydbillede i kabinen.

2020 byder på en ny James Bond-film og dermed tur i hans klassiske Aston Martin. Hvad har det med traktorer at gøre? Aston Martin var i mange år ejet af traktormærket David Brown.

Vi fortæller historien i vores Classic-serie. Der bliver også rig lejlighed til at køre en tur ned ad Memory Lane i Max Madsens retro-serie Flash Back, hvor han denne gang ser tilbage på en lynhurtig JCB-model fra starten af 90’erne.

Tænker du på Danfoss, så får du sikkert et billede af termostater i hovedet. Men Danfoss er også en gigant, når det gælder leverancer af udstyr og komponenter til maskinproducenterne.

Vi er taget med serien Farmer Business en tur til Als – og har bl.a. mødt en CAT-gummiged, som grundigt er bygget om til et eldrevet køretøj, der peger ud i fremtiden.

Alt det og meget mere kan du læse i det nye TraktorTech.

Mangler du en julegave?

Så er hjælpen nær. På www.landbrugsmedierne.dk/abonnement kan du tegne abonnement på TraktorTech eller andre af LandbrugsMediernes blade og magasiner.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.