Samson med nye skridt på præcisions-tildeling af gylle og møg

Samson løfter sløret for flere af sine Agritechnica-nyheder.

Løsningerne til præcisions-landbrug kommer i en lind strøm.

Og danske Samson Agro står også klar med flere nye løsninger, der skal øge præcisionen i tildelingen af husdyrgødning på markerne, fremgår det af en pressemeddelelse.

Mindsker overlap og overdosering

En af nyhederne er et nyt system til sektionskontrol, der integreres med styresystemet til Samsons PG II-gyllevogne, som skal mindske overlap og overdosering på markerne.  

Det oplyses, at sektionskontrollen håndterer fire sektioner på Samsons SHB4 slæbeslangebomme og op til to sektioner på øvrige redskaber.

Dosér efter tildelingskort

Samson er også klar med et nyt system til variabel tildeling, der både kan bruges til gyllevogne og møgspredere. Samson Variable Rate Application kan dermed dosere efter tildelingskort, som efterhånden vinder mere og mere indpas i landbruget. Samson oplyser, at systemet kan bruges til styresystemerne SlurryMaster 8000 og SpreadMaster 8500.

Få Samsons specialister med på en kigger

Dagens sidste nyhed for Samson er fjernsuppet, der betyder, at serviceteknikere – både din lokale og Samsons specialister på hovedkontoret – kan kobles op via styresystemet SlurryMaster 8000 og følge med. Faktisk er funktionen allerede trådt i kraft denne sommer, hvor den blev integreret i alle nye Samson PG II gyllevogne.  

Nyhederne er ikke de eneste, som Samson præsenterer på Agritechnica. Dels kom det frem for et par uger siden, at Samson med en ny næringsstofssensor er blevet hædrete for at have en af den store messes 40 mest innovative nyheder.

Dels forventes Samson i tiden op til Agritechnica og under messen at præsentere flere nyheder.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.