Se her: Den vil være en ikonisk traktor, og nu er de første landet i Danmark

JCB har stadig en ultrahurtig special-traktor i deres Fastrac, men nu er indmaden blevet opgraderet.

Der skal et trænet øje til at se forskellen udenfor.

Et greb ved døren er nu gult i stedet for sort.

Men JCB har brugt fire års arbejde og ifølge bulletinerne fra eks. magasinet Profi International 32.000 timer på at give den nye JCB Fastrac med tilnavnet Icon en kæmpe opgradering af software, terminal og betjeningen af transmissionen.

Den på landbrugssiden forholdsvis nye danske importør, Brøns Group, har fået de første to modeller hjem til Danmark. I denne uge er Brøns vært ved såkaldte JCB Scandi Days, hvor produktspecialister er fløjet ind fra fabrikken i England til at give skandinaviske forhandlere et overblik over nyhederne på landbrugssiden. 

Det hele krydses med et arrangement, hvor danske kunder også kan se det nyeste fra JCB's landbrugsteam.

Storsællerterne hos JCB i Danmark er helt klart indenfor læssemaskiner, men der findes et vist antal nyere og ældre JCB’er Fastrac, som yder deres bidrag til at holde hjulene i gang i dansk landbrug og hos entreprenører rundt omkring i landet.

Lanceringen af Icon-modellerne har givet mere genlyd for JCB på traktorsiden end længe set med software-løsninger, hvor Isobus og autostyring nu sker via traktorens egen terminal og et væld af nye muligheder for selv at indstille terminal og kontakter efter brugerens behov og ønsker.

Motor og transmissionsmæssigt sourcher JCB både motor og trinløs transmission fra Agco.

I første omgang er det fra 4000-serien med lidt over 200 hk, at Brøns har hentet de første Icon-modeller til Danmark.

Potentielle kunder vil i den kommende tid selv kunne se den nye Fastrac i aktion.

 

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.