Semler fik flere prikker på danmarkskortet end forventet
Der er nu 14 landbrugsafdelinger i Semler-koncernen.

Egentlig hed det sig for et par år siden, at der skulle lukkes en række afdelinger til fordel for rullende værksteder i form af servicebiler og små akutværksteder.

Det gik ikke helt sådan for John Deere-forhandleren Semler Agro. I mellemtiden har Semler fået hele Danmark som sit forhandlerområde for John Deere, og samtidig har man valgt ikke at gøre alvor af lukningen af flere afdelinger.

I en pressemeddelelse ridser Semler kortet op og gør status.  I 2018 ville Semler konkret flytte afdelingerne i både Bredebro, Viborg og Mejlby til nye placeringer og i et andet format.

I dag er afdelingerne i både Bredebro og Viborg bevaret, mens afdelingen i Mejlby senest til sommer er forladt og konverteret til en ny og mere moderne afdeling fire km væk ved motorvejskrydset i Himmerland. 

”Vi må erkende, at planen for værkstederne ikke forløb så hurtigt som ønsket. Med den helt rigtige geografiske lokation for Himmerland på plads, glæder jeg mig nu over, at vi nu endelig har vores samlede plan på plads. Vi etablerer og fastholder de mindre, men effektive værksteder for at imødekomme forandringerne i branchen, hvor hastighed, effektiv drift og den bedst tænkelige oppetid er afgørende for de nødvendige marginaler hos landmændene,” lyder det i en kommentar fra Morten Buus i en pressemeddelelse fra Semler.


Adm. direktør Morten Buus, Semler Agro.


Semler har i dag 80 servicebiler til at servicere kunderne rundt omkring i landet og 14 afdelinger. Udover de nævnte afdelinger i Jylland, så åbnede maskinhandlerne senest en ny afdeling ved Sakskøbing på Lolland sidste år i forbindelse med, at man overtog John Deere-forhandlingen i området.

Med i Semler set-up er i øvrigt også majoritetsejerskabet af den stærke John Deere-forhandler Herborg Smede & Maskinforretning i Midt- og Vestjylland.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.