SIMA 2019 vil se landbruget fra alle vinkler
Når den 78. udgave af af den parisiske landbrugsmesse SIMA finder sted i februar næste år, er der fokus på både bredde og innovation.

De førende producenter i branchen har allerede booket deres stande på den store franske landbrugsmesse, SIMA 2019. Den 78. udgave af SIMA International Agri-Business Show, som er messens fulde navn, finder sted den 24. – 28. februar 2019 i messecenter Paris-Nord Villepinte i Frankrig.

Ifølge en pressemeddelelse fra arrangørerne har 2019-udgaven mere end nogensinde fokus på, hvad der optager branchen, og tilbyder et 360 graders overblik over de vigtigste emner, fra økologisk landbrug til landbrugs-tech, fra jordbrug til kvægopdræt. Ambitionen er at vise landbruget set fra alle vinkler.

I år er der skabt et nyt område på messen, nemlig Agrosupplies Village med frø, gødning og bekæmpelsesmidler, og ligeledes er det første år, at der holdes en Livestock Day i forbindelse med SIMAGENA, den anerkendte kød- og malkekvægsmesse som bl.a. fokuserer på kvæggenetik.

Derudover gentager messen de større events som SIMA African Summit, en international konference med et aktuelt tema, som berører det afrikanske kontinent, SIMA Dealers’ Day, hvor distributører fra hele verden mødes, og endelig en række foredrag og workshops omkring en lang række emner som økologisk landbrug, e-landbrug, jordbrugsvidenskab, m.v.

Et af nøgleordene for SIMA er innovation, og det ses i 2019 især på The Startup Village, som løber af stabelen for anden gang, men som denne gang vil være større og mere international. Et andet område er The Innovation Village samt The Innovation Gallery med SIMA Innovation Awards 2019 inden for nyskabende eller futuristisk landbrugsudstyr og løsninger.

I 2017 tog messen imod 232.000 besøgende fra 135 lande, og der deltog 770 virksomheder fra 42 lande.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.