Skader du din jord med alt for meget luft i dækkene?

På Dansk Markdemo stimler dækkonkurrenter sammen for at svinge den faglige dækfane.

Arrangøren af Dansk Markdemo kan nu fortælle, at dækfirmaerne Bridgestone, Michelin, NDI Group og Vredestein stiller til start på Dansk Markdemo ved Kolding med en række aktiviteter centreret omkring kørsel med det rigtige lufttryk i landbrugsdækkene.

- Der vil være to John Deere traktorer monteret med nøjagtig samme VF dæk og med samme redskab, der på en bane vil vise forskellen mellem at køre med optimalt lufttryk og det lufttryk mange formentlig kører med til daglig. Vi ønsker at vise betydningen af at anvende det korrekte lufttryk i forhold til hjulslip og effektivitet i marken, siger product manager hos Bridgestone Keld Andersen ifølge en pressemeddelelse fra Dansk Maskinhandlerforening, som arrangører Dansk Markdemo 13. og 14. juni på en 32 hektar stor mark på Kolding-egnen.   

- På Bridgestone standen medbringer vi også en traktor, der har kørt plus 4.000 timer på VF dæk og fortæller om holdbarheden ved korrekt brug af VF dæk og meget mere, siger Keld Andersen endvidere.


Fra venstre ses udstillingsleder Erik Nissen - Dansk Maskinhandlerforening, Jacob Alsing Axen – Michelin, Jens Bjerggaard Kristensen – SAGRO, Keld Andersen – Bridgestone, Aage Boller – Michelin og Dan Hansen – Michelin.

 

- Hos Michelin kan man få syn for, hvad der sker nede i jorden, når man kører med for højt lufttryk, og vi står også klar til at give de besøgende tips til, hvordan man kan justere lufttrykket i sine dæk og derved optimere udbyttet i marken, fortæller account manager Jacob Alsing Axen, som også har en aktivitet i den sjove ende med, ”testkørsel” af trillebør på tid.

Emneord markdemo

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.