Stor føring til Fendt efter vintermåneder

Agcos højprismærke var både mest indregistreret i januar og februar.

Traditionelt starter Fendt året stærkt. Mærket står stærkt hos en række maskinstationer, der gerne bestiller nye hestekræfter hjem til ny gyllesæson og forårsarbejdet.  

I år har starten været endnu bedre end sidste år. Agcos højprismærke stod for næsten hver fjerde nyregistrering i februar efter et januar, hvor mærket også var det mest indregistrerede i Danmark, viser nye tal fra DBI IT's www.bilstatistik.dk.

Positionen står i kontrast til mærkets position i hele 2019, hvor mærket med 133 landbrugstraktorer sad på knap otte procent af markedet for traktorer over 40 hk. I år har mærket allerede indregistreret halvdelen af det niveau og sat sig på cirka 28-29 pct. i de første to måneder.

I februar er det også værd at bemærke, at det er Case IH, New Holland og John Deere, der følger tættest med. Massey Ferguson har igennem længere tid haft momentum, men tager sig i denne måned en slapper med knap seks procent markedsandel. Deutz-Fahr har i øvrigt lidt fremgang og lægger sig klods op af MF i statistikken. Mærket oplever i øjeblikket i øvrigt lidt uro efter, at man har mistet forhandleren Sumas i det nordlige Jylland.

Sætter man 70 hk som bundgrænse er der ikke nogen nævneværdig forskel på udfaldet.

Faktaboks

Nyregistreringer i februar

Fra 40 hk.

  1. Fendt, 24 stk.              23,76%
  2. Case IH, 21 stk.            20,79%
  3. New Holland, 17 stk. 16,83%
  4. John Deere, 15 stk.     14,85%
  5. Deutz-Fahr, 6 stk.       5,94%
  6. MF, 6 stk.                    5,94%
  7. Claas, 5 stk.                 4,95%
  8. Valtra, 4 stk.               3,96%
  9. Kubota, 2 stk.             1,98%
  10. Lindner, 1 stk.                0,99 %

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.