Traktorsalget ser ud til at slå sløjt 2016

Indtil videre har traktorsalget ligget ca. 10 pct. over sidste års niveau.

Det danske traktorsalg ser ud til at ende på en mindre forbedring i år.

Fra nytår og indtil nu er der solgt 1.330 traktorer over 50 kw mod 1.204 styk på samme tid sidste år.  

Traditionen tro er det John Deere og New Holland, der kæmper om traktortoppen.

I øjeblikket ligger John Deere bedst til med en markedsandel på over 21 pct. med 284 indregistrerede traktorer, mens New Holland ligger lige under en femtedel af traktorsalget med 265 indregistrerede traktorer. Der kan stadig rykkes en del i landskabet mellem traktormærkerne.  

I feltet lige efter ligger Case IH med en markedsandel på plus 16 procent på en stabil del af markedet, ligesom Massey Ferguson igen i år holder en stabil andel på omkring 12 procent, mens Fendt har en lille fremgang fra 6 til 8 procent.  

For Deutz-Fahr er året til gengæld en foreløbig skuffelse med et salg på kun 2,9 procent af de nyregistrerede traktorer i Danmark.

Nyregistreringer pr. mærke:

 

Periode

Periode året før

Mærke

Antal

%

Antal

%

Belarus

-

-

-

-

Carraro

-

-

-

-

Case IH

222

16,7

196

16,3

Claas

100

7,5

118

9,8

Deutz-Fahr

38

2,9

56

4,7

Fendt

116

8,7

73

6,1

Foton

-

-

-

-

Holder

-

-

-

-

Hürlimann

-

-

-

-

Iseki

-

-

-

-

JCB

1

0,1

-

-

John Deere

284

21,4

237

19,7

Kubota

7

0,5

-

-

Lamborghini

1

0,1

1

0,1

Landini

-

-

-

-

Massey-Ferguson

164

12,3

154

12,8

McCormick

-

-

-

-

New Holland

265

19,9

246

20,4

Same

1

0,1

4

0,3

Steyr

-

-

-

-

Valtra

124

9,3

109

9,1

Zetor

4

0,3

9

0,7

Andre mærker

3

0,2

1

0,1

Total

1330

 

1204

 

 

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.