Udvidet garanti skal bane vejen for Kubota

Kubota søsætter ny traktorserie på det danske marked med en trygheds-kampagne, der skal overbevise nye kunder.

Det er ikke stukket helt af med Kubota-traktorer i statistikkerne over Danmarks mest solgte traktorer.

Men nu vil importøren Nellemann Machinery gå i offensiven i landbruget med lanceringen af en ny frontlæssertraktor til mindre og mellemstore landbrug.

Den nye traktorserie med efternavnet M6 går fra 120 til 142 nominelle hk - med 20 ekstra hestekræfters boost under transport.

Modelserien er netop ankommet for første gang til Danmark, efter at Kubota lancerede den for verdenspressen i slutningen af 2020.

M6 sender dermed Kubotas MGX-serie på pension.

Med den nye model kommer en noget mere moderne traktor med ny powershift transmission, en ny rummelig kabine og et nyt armlæn til betjeningen.

Hestekræfterne henter den fra en 6,1 liters Kubota-motor, som i princippet er samme motor, som storebrødrene i M7-serien kører med.

Hos importøren Nellemann Machinery vil man forsøge at hverve nye Kubota-kunder med en ny tryghedsgaranti.

»Vi giver en udvidet garanti på fem år eller 3.000 timer med budskabet: Ja, vi ved godt, at I måske ikke har kørt Kubota før, men vi står inde for, at det er et produkt, der holder godt«, siger salgs- og marketingschef Lars Rævsager.

Løftemæssigt klarer den syv ton i bagliften, og så pumper den med 115 liter olie i minuttet.

Powershift transmissionen har 24 trin, men eks. grøntsagsproducenter kan være fristet af 32 trin med krybbegear fra listen over ekstraudstyr.

Faktaboks

Kubota M6

  • Består af tre modeller, M6-122, 132 og 142.
  • Motor: Kubota 4 cyl, 6,1 l.
  • Effekt: Fra 123 til 143 hk - 20 hk ekstra ved boost.
  • Listepris: 900.000 kr. ekskl. moms for største model.

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.