Værkfører satser på mekaniker-guld til traktorspecialist
22-årige Rasmus Skou fra PN Maskiner dyster fredag og lørdag om DBL 2018-tronen.

Det er en rigtig traktorspecialist, der fredag og lørdag er blandt de fire finalister, når der skal kæmpes om   om at blive Danmarks Bedste Lærling - landbrugsmaskinmekaniker 2018.

22-årige Rasmus Skou, som til daglig er i praktik hos PN Maskiner, går nemlig meget op i nørderi og teknisk forståelse, afslører hans læremester til daglig, værkfører Bo Jørgensen, PN Maskiner.

"Arbejdsmæssigt er Rasmus engageret. Han går meget op i nørderi og teknisk forståelse, inden han begynder at skrue i noget. Det giver en vis tryghed ved at lade ham skrue i ting. Han er også begyndt at køre ud som servicemontør og fungerer i de flestes øjne som en svend. Han har også fået tilbuddet om at fortsætte her. Han elsker udfordringer. Og så er han altid meget engageret i de andre kolleger og i, hvad der sker i firmaet. Og det falder tilbage på ham nu, for jeg selv og nogle andre tager op til finalen og støtter ham. Jeg satser så klart på en førsteplads til ham", lyder det fra værkføreren.

Alle fire lærlinge skal i finalen igennem den samme række, for dem, ukendte opgaver, hvor de får point alt efter, hvor godt de løser hver enkelt opgave.

Om mekaniker-finalist fra Hjallerup: "Han har løftet sig meget"Maskiner Tirsdag 30. oktober 2018 · 09:48

Den deltager, der samlet får det højeste antal point, vinder titlen og kan kalde sig Danmarks Bedste Lærling 2018. 

Finalisterne er fundet på baggrund af en række opgaver, som de skulle løse ved tilmeldingen til konkurrencen. De fire, der klarede sig bedst, gik videre til finalen.

Konkurrencen afholdes på Erhvervsskolerne Aars, hvor de fire kandidater uddanner sig, når de ikke er på deres læresteder.  

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.