WekoAgro køber Smede- og maskinforretning
WekoAgro køber Hoven Smede- og Maskinforretning

WekoAgro Machinery Holding har købt Hoven Smede- og Maskinforretning A/S.

Det meddeleler selskabet i en pressemeddelelse.

Dermed kommer virksomheden til at tælle 55 medarbejdere, og den bliver også eneimportør af de velkendte grønne kartoffelmaskiner fra AVR og en af de største spillere på markedet. Købet sker efter et 2020 med 50 procents vækst.

”Med købet kan kunderne glæde sig til et stærkere serviceteam af specialister, som er parate til at assistere landmanden med meget af det forskellige og effektive grej, som kan spændes efter en traktor. Jordnær service med specialviden,” siger administrerende direktør Tom Myrdal.

Han mener, en stærkere serviceorganisation passer perfekt ind i koncernens udvikling lige nu, for den øgede vækst fordrer dygtige medarbejdere, og specialisterne inden for denne branche hænger ikke på træerne. Den tidligere ejer i Hoven, Karsten Jensen, bliver ny servicedirektør i koncernens kartoffeldivision, og salgsorganisationen gøres landsdækkende. 

Ejerkreds og DNA

Samtidig er der sket en ændring i ejerkredsen.

WekoAgro Machinery Holding ejer nu 100 procent af aktierne i selskaberne i både Hammel, Bording og Hoven efter opkøb af de 40 procent af aktier, som Lotte Strøier havde i Hammel-selskabet. Ejerkredsen består nu af bestyrelsesformand direktør Christian Dybdal Christensen og Lensgreve Bendt Wedell.  

”Vi har ikke en opkøbsstrategi, men Hoven Smede- og Maskinforretning A/S var et oplagt valg, når man ser på vores produkt-pallette af maskiner og tilbehør til landbrug og maskinstationer. Vi kendte også virksomheden fra flere års samarbejde om projekter, og den vil køre videre fra lokalerne i Hoven,” tilføjer Tom Myrdal.  

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.