Naturli Foods har sendt et nyt produkt på gaden, som skal udfordre den traditionelle yoghurt.
I denne uge har Naturli Foods lanceret deres nyeste produktserie.
Produktet er kaldet Joe-kurt eller Joekurt, og som navnet antyder er produktet udviklet som et alternativ til den traditionelle yoghurt.
Joekurt er lavet på europæiske mandler, og skal ifølge Naturli "være med til at revolutionere danskerne morgenmadsvaner", som de skriver i en pressemeddelelse i forbindelse med lanceringen. Naturli har et mål om at tage fem procent af totaltmarkedet for yoghurt i løbet af det første år.
"Yoghurt er blevet en dansk folkespise, og alligevel viser en ny undersøgelse, at der ikke er mange hellige køer med hensyn til at skifte den traditionelle yoghurt med en, som er lavet på planter. 41,5 procent er klar til at vælge udgaven lavet på planter, når bare den smager lige så godt som den gammelkendte lavet på komælk", fortæller Henrik Lund, CEO i Naturli med tal fra en undersøgelse af A&B Analyse blandt næsten 1000 danskere.
Har investeret mio. i mejeri
Joekurt er kommet i foreløbigt tre smage: en naturel, en jordbær og en pære-banan. Produkterne er fuldstændig plantebaserede og består blandt andet af et fermenteret mandelprodukt, vand, kartoffelstivelse samt surhedsregulerende midler.
Yoghurt-alternativet er produceret på Naturli's mejeri i Vejen, hvor der er investeret et tocifret millionbeløb i nye produktionsfaciliteter.
Joekurt koster ifølge den vejledende udsalgspris 24,95 kr. pr. liter, og kan fra denne uge købes i Salling Groups Føtex, Bilka og Netto og fra de kommende uger også i en række andre dagligvarebutikker fra bla. Coop.