Ny måling: Forbrugerne opfatter Arla som et af landets grønneste

Flere eksperter er overraskede over, hvor godt grøn kommunikation fra selskaber som Arla og Danish Crown virker.

Forbrugerne opfatter Arla som langt mere bæredygtig end tidligere. Faktisk er mejeriselskabet nu opfattet som et af landets mest bæredygtige selskaber.

Det viser det bæredygtighedsbarometer, som kommunikationsbureauet Advice årligt udfærdiger. Barometeret offentliggøres først torsdag, men omtales allerede i dagens Børsen.

Her indtager Arla tredjepladsen af de danske selskaber - lige efter energi-sværvægtere som Vestas og Ørsted, melder mediet. 

Niels Dahl, kommunikationsdirektør i Arla påpeger, at det især er øget kommunikation om mejeriets tiltag på de sociale medier, der afspejler sig i den forbedrede rating.

For direktør og partner i Advice, Martin V. Ankerstjerne, er der en klar forklaring på, at Arla regnes for værende mere bæredygtig:

"Forbrugerne lægger mere vægt på, at virksomhederne anskueliggør præcis hvordan de vil sænke deres CO2-udledning og vi kan se i undersøgelsen, at hvis forbrugerne har tiltro til, at en branche klimabelastning er væsentlig reduceret om ti år, så betyder det enormt meget for deres opfattelse af sektoren".

Mandag denne uge offentliggjorde Arla sine resultater af det første fulde klimatjek blandt hovedparten af andelshaverne. Dette viser klar fremgang - men tempoet med reduktioner skal tredobles de kommende år, hvis målet for reduktioner frem til 2030 skal nås.

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle