Smag er kongen, når firmaer overvejer, hvad de skal sende må markedet af grønne middagsprodukter. Flere undersøgelser viser, at danskerne er parate til mere grønt frem for kød på middagsbordet. Men især smag, pris, og at varerne er nemme at tilgå, betyder alt.
Sidste år var der måske enkelte landmænd, der rynkede panden: Hvorfor sender det hæderkronede slagteri Danish Crown en serie af retter baseret på plantefars på markedet? Men anerkendelsens nik kom nok et par måneder senere, da Mette Færch, direktør for marketing og innovation i Danish Crown, kunne fortælle, at koncernen opnåede en markedsandel på 20 procent efter fem måneder. Kunderne var der åbenlyst interesserede, når produktserien Den Grønne Slagter skulle vælges og sælges af sultne...
Er du allerede medlem eller abonnent? Så klik på login
Vil du læse mere?
Artiklen er forbeholdt vores abonnenter på LandbrugsAvisen.Prøv et online abonnement i 90 dage og læs videre inden for få minutter.