Plantefars tager fem procent af hakketkødssalget i supermarkeder

Salget af plantefars overgår alle forventninger under et år efter lancering i butikker.

I januar i år præsenterede plantefarsen Hakket i Føtex, Netto og Bilka,og da var forventningen at tage tre procent af markedet for hakket oksekød inden for tre år.

Allerede mindre end et år efter nærmer det sig, at Naturli’ har taget en andel på fem procent af salget af hakket oksekød i Salling Groups butikker.

"Jeg forventer, at plantefars har taget 10 procent af markedet for hakket oksekød inden for en treårig periode på vores hovedmarkeder. En madrevolution raser globalt, og vi har de grønne fødevarer, som forbrugerne efterspørger. Det er baggrunden for, at vi oplever en enorm interesse for at få vores plantefars i køledisken, siger Henrik Lund, direktør i Naturli Foods i en pressemeddelelse.

Den friskproduceret plantefars, som ligger ved siden af hakket oksekød i køledisken, og som ifølge virksomheden kan erstatte hakket oksekød 1 til 1. Plantefarsen var en øjeblikkelig succes, og Naturli' Foods forventer nu, at salget i Danmark i 2018 kommer til at ligge tæt på 800 tons plantefars.

På under et år er dansk plantefars fra Naturli’ Foods rykket ind i køledisken i supermarkeder i Sverige, Tyskland, England, Østrig, Schweiz, Irland, Australien og New Zealand, og der er indgået aftale med tre andre lande. Næste mål er USA.

Seneste videoer

Se alle

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle