Salg af plantefars styrtdykker under coronakrisen

Salget af plantefars faldt betragteligt under coronakrisen hos Salling Group og Coop. Til gengæld steg salget af kød.

Det var et sigende billede fra tomme kølediske, da statsminister Mette Frederiksen (S) i marts lukkede Danmark ned, og folk hamstrede fødevarer.

Tilbage lå de plantebaserede alternativer til kød, fortæller kategoridirektør i Salling Group Søren Bo Christensen til Finans.dk.

Både hos Salling Group og Coop er salget af plantebaserede alternativer faldet under corona, mens kødsalget er steget.

"Salget af plantefars steg stejlt i nogle år og tegnede sig på et tidspunkt for 5 pct. af salget i kategorien hakket kød. Nu er andelen faldet til 2,5 pct. Samtidig er salget af kød steget ganske markant", siger Søren Bo Christensen til mediet.

Mens salget af kødalternativer hos Salling Group er halveret, faldt salget med en tredjedel hos Coop.

 

 

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle