Producenten af vaskerobotter til landbruget får ny administrerende direktør i næste uge.
Washpower fortsætter med at styrke sin videre udvikling og vækst.
Tidligere på året blev 40 procent af virksomheden, der producerer vaskerobotter til blandt andet grisestalde og kyllingehuse, solgt, og i næste uge starter en ny administrerende direktør.
Det oplyser Washpower i en pressemeddelelse.
Den nye topchef, Peter Nørgaard Tipsmark, kommer fra en stilling som salgs- og marketingdirektør hos liftproducenten Versalift Europe.
Med ansættelsen træder den nuværende administrerende direktør og medstifter af Washpower, Glenn Pedersen, et skridt tilbage.
- Det har igennem længere tid været et ønske fra min side at træde et skridt tilbage og overlade roret til en stærk lederprofil, som kan være med til at videreudvikle vores brand og markedsposition, siger Glenn Pedersen i en pressemeddelelse.
Udbygge markedsposition
Han stiftede Washpower i 2016 sammen med Jakob Søndergård, og det bliver nu Peter Nørgaard Tipsmarks opgave at bygge videre på det fundament, som er skabt siden.
Ifølge pressemeddelelsen skal Washpower forsætte med at udbygge sin nuværende markedsposition inden for vasketeknologi til landbrug og industri samtidig med, at der skal udvikles nye teknologier.
Netop ønsket om at sikre den fortsatte udvikling og vækst i virksomheden, der har hovedsæde i Glyngøre, var årsagen til, at de to stiftere i april i år solgte en del af virksomheden.
Washpowers bestyrelsesformand, Jørgen Yde Jensen, og kapitalfonden Vækst-Invest II købte 40 procent af virksomheden, hvor Glen Pedersen og Jakob Søndergaard stadig er medejere.
- Det har været vigtigt for os, at den udvidede ejerkreds består af mennesker med holdninger, som vi kan se, vil fungere hos Washpower. Vores værdisæt og tankegange passer rigtig godt sammen, og vi ser meget frem til det kommende samarbejde. At vi samtidig har fået vores bestyrelsesformand, Jørgen Yde Jensen, med i ejerkredsen styrker bare vores tro på, at vi har fået sat det helt rigtige hold til at drive Washpower frem mod den globale vækst, som det fortjener, udtalte de to stiftere dengang.
Washpower har salg til flere end 30 lande i og uden for Europa og har senest etableret sig i USA.
I regnskabsåret 2021/2022 øgede Washpower sin bruttofortjeneste med over tre millioner kroner til 27,3 millioner kroner, mens resultatet før skat steg fra 6,8 til 7 millioner kroner.