Supermarked satser på stor økologi-plan

I Føtex skal kunderne kunne vælge en økologisk udgave af alle varer.

I fremtiden skal kunderne i Føtex altid kunne vælge en økologisk variant af varehusets varer. Det skriver Økologisk Landsforening i nyhedsbrevet Økologi & Erhverv.

I 2020 skal samtlige af kædens varehuse have en økologisk variant af alle varer. 

Forventningen er, at Føtex skal sælge 100 millioner økologiske varer i 2020, hvilket er en markant fremgang i forhold til 2017, hvor salget var på 60 millioner økologiske varer.

"Vi har længe satset stort på økologi. De seneste år har vi i gennemsnit stillet en ny økologisk vare på hylderne hver dag, og vi har sænket priserne til discountniveau på en lang række varer", siger direktør Thor Jørgensen, Føtex, til Økologisk Landsforening.

"Vi oplever, at vores kunder overalt i landet efterspørger, at vi fortsætter den udvikling. Ved at sikre kunderne et økologisk alternativ på alle varer gør vi det lettere for vores kunder at foretage præcis det valg, de selv ønsker".

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle