I starten af ugen gik en ny outdoor-kampagne for Landbrug & Fødevarers Skoletjeneste i luften 413 steder i Danmark med ordene ’Noget af det bedste i verden er at få besøg’.
Tanken bag kampagnen er, at de yngste danskere kan komme ud og se, hvordan gårdene rundt om i landet fungerer, og hvilken rolle de har i forhold til fremstilling af fødevarer.
Blandt de mange deltagende bedrifter i kampagnen er 96 svineproducenter, som har sagt ja tak til at tage imod besøgende.
»Vi er et åbent erhverv, - vi vil gerne have gæster, og vi vil rigtig gerne i dialog. Det er det overordnede budskud, og heri ligger naturligvis, at vi/I er stolte af det, vi laver. Mange ved ikke, hvordan en moderne landbrugsproduktion ser ud i dag. Men den historie vil vi gerne fortælle, så vi fortsat kan forbedre branchens image«, siger Ida Binderup, projektchef i Skoletjenesten.
Foruden besøgskampagnen slår mange svineproducenter også dørene op, når det årlige Åbent Landbrug finder sted i september.
Kommentarer