Avlsselskab danner netværk for sine kunder

Den danske gren af avlsselskabet Topigs Norsvin danner et netværk for sine kunder for at skabe dialog og dele erfaringer.

Topigs Norsvin, der gjorde sit indtog i Danmark for et par år siden og har sat sig tungt på det økologiske marked for polte, danner nu et netværk for sine kunder.

For der kan være fordele ved at kunne dele erfaringer om Topigs Norsvin-dyrene, og derfor er et netværk en oplagt mulighed. Det kom frem på et møde i slutningen af februar for firmaets kunder.

»For at sikre højest mulig succes for landmændene med deres indkøbte TN70-polte blev der på mødet delt erfaringer med skiftet, det daglige arbejde med TN-racen og ikke mindst GUDP-samarbejdet med målet om at etablere et økologisk avlsprogram«, fortæller Henrik Bovbjerg, direktør i Bovbjerg Økologi, der satser på at udvikle TN-sopolte til det økologiske marked.

Netværket etableres som et samarbejde mellem Bovbjerg Økologi og Topigs Norsvin Danmark på baggrund af stor opbakning på mødet.

»Vi vil gerne bakke vores kunder op i deres daglige arbejde for at sikre succes hos landmændene. Formålet er, at vi får en gris, der lever op til såvel etik som den bedst mulige totaløkonomi«, siger Karl John Klit Møller, Topigs Norsvin Danmark, og Henrik Bovbjerg samstemmende.

Henrik Bovjberg har siden sin etablering for to år siden skaleret op og har nu 350 renracede LL-søer, og estimatet for 2020 er at nå et salg af 3.000 TN-polte svarende til cirka 60 procent af poltebehovet i Danmark hos de økologiske besætninger.

»Denne positive udvikling er forårsaget af det faktum, at kunderne oplever markant reduceret dødelighed samt øget fravænningsvægt og antal fravænnede grise«, siger han.

Emneord PLUS

Kommentarer

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold er artikler produceret af den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold. Hos LandbrugsAvisen følger vi de gældende retningslinjer for sponsoreret indhold fra Danske Medier, markedsføringsloven og presseetiske regler.

Seneste videoer

Se alle