Telefonbøvl hos styrelse: "Du er i kø som nummer...10"

Planterådgiver hos Sagro dybt frustreret over, at han i denne uge over flere dage ikke har kunne få telefonisk kontakt til Landbrugsstyrelsen.

Har man som konsulent eller landmand i de seneste dage haft behov for at ringe op til Landbrugsstyrelsens hovednummer, er man blevet mødt af pausemusik, og efter cirka 20-30 sekunder en meddelelse om, at man er nummer 10 i køen. Det var stadig gældende fredag formiddag.

En situation som planterådgiver hos Sagro, Jørgen Hedegaard Kristensen, finder særligt frustrerende. Han fortæller, at han nærmest hver time siden onsdag morgen og hele torsdagen forsøgte at få fat i Landbrugsstyrelsen. Det drejer sig om en sag om betalingsrettigheder og et dødsbo, som han har behov for afklaring omkring.

"Det er grotesk, rent ud sagt", lyder det fra planterådgiveren.

Han fortæller, at det er ekstra frustrerende, da denne uges problemer med at trænge igennem telefonisk hos Landbrugsstyrelsen kommer oven på en periode, hvor IT-systemerne hos Landbrugsstyrelsen igen, ifølge Jørgen Hedegaard Kristensen, giver problemer.

"Jeg har så ondt af de folk, der sidder og skal tage de telefoner. De kan jo ikke gøre for det, men jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvis det er sådan om en måned, når vi skal til at lave ansøgninger", siger planterådgiveren, som LandbrugsAvisen talte med torsdag eftermiddag.

Fra Landbrugsstyrelsen lyder det, at man lige nu bliver kontaktet af usædvanligt mange, der har spørgsmål til de breve om betalingsrettigheder, som styrelsen har udsendt.

Seneste videoer

Se alle

Forsiden lige nu

Seneste videoer

Se alle